İlk olarak Ankara’da uygulanacak ve 50 bin öğrencinin hedeflendiği projenin Türkiye geneline yaygınlaştırılması planlanıyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan´ın eşi Emine Erdoğan´ın himayesinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından uygulanan Sıfır Atık Projesi kapsamında yeni bir eğitim programı daha hayata geçirildi. Okullarda Sıfır Atık Eğitim Projesi olarak hayata geçirilecek olan çalışma kapsamında Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ile TEMA Vakfı arasında iş birliğiyle protokol imzalandı.
Okullarda Sıfır Atık Eğitim Projesi iş birliği protokolü imza törenine, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürü Sebahattin Dökmeci, Milli Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürü İsmail Çolak ve TEMA Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Ataç katıldı. İlk etapta 50 bin öğrenciye ulaşması amaçlanan protokolle doğal varlıkların korunması, çevre dostu tüketim alışkanlıklarının kazandırılması ve atık yönetimiyle ilgili konularda çocuklara farkındalık sağlanması hedefleniyor. Sıfır Atık Projesi, TEMA Vakfı gönüllüleri ve okul öğretmenlerinin iş birliğinde ilkokul öğrencilerine anlatılacak.
"Tüm kademedeki çocuklara ulaşmayı hedefliyoruz"
Milli Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürü İsmail Çolak, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan´ın eşi Emine Erdoğan´ın himayelerinde başlayan Sıfır Atık Projesi kapsamında TEMA Vakfı´nın doğa eğitimi konusundaki deneyimiyle geliştirdiği Sıfır Atık Eğitim Projesi´nin çocukların bilinçlenmesi için önemli bir kazanım sağlayacağını vurguladı. Sıfır Atık Eğitim Projesi´nin okullarda öğretmenler ve TEMA Vakfı gönüllüleriyle birlikte uygulayacağını aktaran Çolak, "Yapılan çalışmalar ülkemizin sadece bugününe değil, aynı zamanda geleceğine de hizmet ediyor. Uzun yıllar devam edecek olan proje ile tüm kademedeki çocuklara ulaşmayı hedefliyoruz." ifadesini kullandı.
Çocuklar 5D ile atık yönetimi felsefesini tanıyacak
TEMA Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Ataç ise TEMA Vakfı´nın eğitimleri ile çocukların, 5D olarak tanımlanan aşamalı bir atık yönetimi felsefesini öğreneceğini bildirdi. Ataç, "Düşün ve Gerekli Değilse Tüketme", "Daha Az Tüket", "Değerlendir ve Yeniden Kullan", "Değiştir ve Farklı Amaçla Kullan", "Dönüştür ve Doğaya Geri Kazandır" gibi tüketim ilkelerinden oluşan bu felsefe ile öğrencilerin atık oluşumunun nasıl engelleyeceklerini fark etmelerinin hedeflendiğini söyledi.