Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından hazırlanan 567 sayfalık rapor, depremden etkilenen 11 ilin gerçekleştirdiği faaliyetler, Bakanlık merkez teşkilatının yürüttüğü çalışmalar ve diğer illerin deprem bölgesi için yaptığı çalışmalar olmak üzere 3 ana bölümden oluşuyor.
Hazırlanan rapor, 6 Şubat'taki depremlerin ardından bölgede "arama-kurtarma", "bakım ve onarım", "okulların eğitim-öğretime hazırlanması", "psikososyal destek", "üretim", "taşımalı eğitim" "MEB AKUB ekiplerinin çalışmaları" gibi birçok alanda yürütülen faaliyetleri içeriyor.
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, raporun takdim bölümünde 6 Şubat Kahramanmaraş merkezli depremlerin hemen ardından Bakanlık olarak tüm imkânlarını seferber ettiklerini belirterek, bölgede birçok proje, faaliyet ve çalışmalar yürüttüklerini kaydetti.
Eğitim öğretim faaliyetlerinin sağlıklı ortamlarda sürdürülebilmesi; öğrenci, öğretmen ve velilerin her türlü ihtiyacının giderilmesi için bir seferberlik anlayışı içerisinde çalıştıklarını vurgulayan Tekin, "Felakete bağlı olarak duraksayan eğitimin yeniden tesis edilmesinde Bakanlık olarak maziden atiye uzattığımız köprülerle eğitim ortamlarına ve faaliyetlerine anlam katacak kimlikler de kazandırılmıştır. Eğitim ortamlarının yeniden inşası ve eğitim öğretim faaliyetlerine erişimin artırılması amacıyla deprem felaketinin ardından Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatı birimlerince yürütülen çalışmalara yönelik değerlendirmelerin yer aldığı 'Millî Eğitim Bakanlığı Deprem Bölgesi İlleri Raporu' hazırlanmış olup kurumlarımızın kapasitesi ve ülkemizin gücünün takdimi ile kamuoyunun istifadesine sunulmuştur." dedi.
Tekin, devlet- millet omuz omuza vererek gerçekleştirmiş olduğu yardımlaşma ve yeniden yapılanma çabalarında emeği geçen herkese teşekkür etti.
Deprem felaketinden 11 ilde yaklaşık 3,7 milyon civarında öğrenci ile 220 bin civarında öğretmenin etkilendiği kaydedilen raporda; Bakanlık tarafından yürütülen proje, faaliyet ve çalışmalar ayrıntılarıyla yer alıyor.
Bakanlığın, depremin hemen ardından eğitim ortamlarının fiziki kapasitesinin geliştirilmesinden eğitimin faaliyetlerinin kalitesinin artırılması ve depremzede vatandaşların hayata tekrar tutunmalarını sağlayacak süreçler yürüttü belirtilen raporda şunlar kaydedildi:
"Bu kapsamda, eğitim yapıları analiz edildi, ağır hasarlı binalar yıkılarak yeniden inşa edilmeye başlandı ve orta derecede hasarlı binalar güçlendirildi. Kademeli olarak eğitim-öğretime başlama kararının alınmasıyla eğitim-öğretime açılabilir durumda olan okulların belirlenmesi için tespit çalışmaları yapıldı. Yaklaşık 45 bin dersliğin onarım çalışmaları tamamlanarak öğrencilerin hizmetine sunuldu. 3 bin 100 yeni derslik de tamamlanarak yeni eğitim öğretim döneminde hizmete açıldı.
Yeni atanan veya görev yeri değişikliği nedeniyle yeni görev yerlerinde çalışmaya başlayacak öğretmenlerin barınma sorunlarının çözülmesi ve eğitim öğretim hizmetlerinde aksama yaşanmaması amacıyla öğretmenevi ve akşam sanat okullarında konaklama hizmeti sağlandı.
Öğretmenlerin deprem bölgesi dışındaki illere tayin istekleri yerine getirildi, deprem bölgesi dışındaki illerde görev yapan öğretmenlerden gönüllü olanlar deprem bölgesine görevlendirildi, farklı zamanlarda yapılan atamalarla öğretmenlerin sağlık özrü ve aile birliğine dayanan yer değiştirme işlemleri gerçekleştirildi.
Bölgede görev yapan ve yeni atanan öğretmenlerle yapılan birebir görüşmeler neticesinde öğretmenler için ihtiyaç duyulan konteyner sayıları ilçe bazlı olarak tespit edildi. Konteyner ihtiyaç planlaması öğretmenlerle birlikte ailelerinin de konaklamasını sağlayacak şekilde yapıldı. Belirlenen konteyner ihtiyacı AFAD Başkanlığına iletildi ve toplam 11 bin 76 konteynerin illere sevki AFAD tarafından yapıldı.
Öğrencilerin istedikleri illere nakilleri gerçekleştirildi, İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı için ayrılan 70 bin burs kontenjanın 30 bini depremzede öğrenciler için kullanılmak üzere 100 bine çıkarıldı.
İller arası nakli yapılanlar ile afet bölgesinde eğitime devam edecek öğrencilere 26 milyon 885 bin 685 adet ücretsiz ders kitabı ve yardımcı kaynak dağıtıldı.
Öğrenme kayıplarının telafisi için destekleme ve yetiştirme kursları ve yaz okulları açıldı, örgün öğretim dışında kalan vatandaşlar için giyim, el sanatları, nakış, sanat tasarım, görsel sanatlar, dekoratif sanatlar, moda tasarım, yiyecek içecek gibi alanlarda halk eğitimi kursları açıldı.
Yaklaşık 5 bin kişilik Milli Eğitim Bakanlığı Arama Kurtarma Birimi (MEB AKUB) ekipleri, enkazda arama-kurtarma çalışmalarına katıldı, AKUB ekipleri, bölge dışından gelen ekiplerin çalışmalarının koordine edilmesi ve çadır kurulumu, yiyecek-içecek dağıtımı gibi görevler de yaptı.
Öğretmenevi ve akşam sanat okullarında 754 bin 180 depremzedeye konaklama ve yemek hizmeti verildi. 370 binin üzerinde öğrenci, taşımalı eğitimden ve yemek hizmetinden yararlandı.
Öğrencilere toplam 80 bin kırtasiye seti yardımı yapıldı. LGS ve YKS'ye girecek öğrencilere yönelik 83 bine yakın tablet dağıtıldı. Sınıflara 15 bin etkileşimli tahta kuruldu. TRT EBA kanallarından yayınlanan derslerin takibi için 30 bini aşkın televizyon dağıtıldı.
Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere destek olmak için 82 özel eğitim destek çadırı ve konteyner sınıfı oluşturuldu. Deprem bölgesinde tüm çadır bölgeleri ve toplanma yerlerinde çocuklar için 416 adet psikolojik destek, oyun ve etkinlik çadırı kuruldu. Bu çadırlarda 4 bin 574 rehber öğretmen/psikolojik danışman görev aldı. Deprem bölgesinde yürütülen çalışmalarda öğrenciler ile 1 milyon 59 bin 854 görüşme, veliler ile 513.650 görüşme ve öğretmenler ile 954.414 görüşme gerçekleştirilerek bireysel ve grupla psikolojik destek çalışmaları yürütüldü.
Depremin yaşandığı bölgede birçok proje, faaliyet ve çalışmalar yürütülmeye devam ediyor."
Deprem Bölgesi İlleri Raporu'na ulaşmak için
tıklayınız.