Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce Anadolu imam hatip lisesi ve imam hatip ortaokullarında yönetici, öğretmen ve öğrencilerin sınai mülkiyet farkındalığını artırmak, yürütülen proje ve faaliyetler sonucunda ortaya çıkan yeniliklerin ve fikrî ürünlerin sınai mülkiyet hakları kapsamında korunmasını sağlamak amacıyla eğitimler veriliyor.
Bu kapsamda Erzurum Hizmet İçi Eğitim Enstitüsünde gerçekleştirilen seminerlere, 81 ildeki imam hatip okullarından "Okul Fikri Sınai Mülkiyet Koordinatörü" olan öğretmenler katıldı.
Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce Erzurum'un ardından Ankara, İstanbul ve İzmir'de de bu seminerlerin yapılması planlanıyor. Böylece imam hatip okulları tarafından yapılan patent, faydalı model, marka ve tasarım tescil başvuru ve sonuçlarının Bilgi ve Takip Sistemi (KTS) üzerinden takip edilerek yaygınlaştırılması amaçlanıyor.
Verilen eğitimler şu konu başlıklarından oluşuyor:
"Neden Patent Yapmalıyız?", "Patent, Faydalı Model, Marka, Tasarım Tescil Hakları", "Fikrî Sınai Mülkiyet Hakkı/Tasarım/Faydalı Model/Patent Verilerinden Nasıl Yararlanabiliriz?", "Buluş Kavramı ve Patentler", "Fikrî Sınai Mülkiyet Hakkı/Tasarım/Faydalı Model/Patentle İlgili Blinmesi Gereken Temel bBilgiler", "Fikrî Sınai Mülkiyet Hakkı/Tasarım/Faydalı Model/Patent Sahibinin Buluş Üzerindeki Hakları, Hak Sınırları ve Süreleri", "Fikrî Sınai Mülkiyet Hakkı/Tasarım/Faydalı Model/Patent başvurusu ve süreçleri", "Fikri Sınai Mülkiyet Hakkı/Tasarım/Faydalı Model/Patent Ön Araştırması Nasıl Yapılır?", "Fikrî Sınai Mülkiyet Hakkı/Tasarım/Faydalı Model/Patent Ön Araştırma Parametreleri, Anahtar Kelimeler", "Ön araştırma Örneği", "Fikrî Sınai Mülkiyet Hakkı/Tasarım/Faydalı Model/Patent Bütünsel Bakış ve İstem Yorumlama, Tarifname", "Örnek Uygulamalar" ve "EPATS sistemi kullanımı.