DİL EĞİTİMİNDE İYİ UYGULAMALAR: EYLEM ARAŞTIRMASI KONFERANSI

16 Mayıs 2022 13:39

Türkiye'nin büyük ve kapsamlı bir eğitim sistemine sahip olduğunu belirten Şensoy, "Hemen her alanda eğitimle ilgili meseleler konuşulmakta, yolu eğitimden geçmeyen bir birey bulunmamaktadır. Hükümetimizin 2002'den beri eğitimde kalitenin artırılmasına yönelik ciddi yatırımları bulunmaktadır. Tüm kademelerde eğitime erişim ve ulaşım noktaları üzerinde ehemmiyetle durulmaktadır. Son 20 yılda hazırlanan bütçelerde en büyük payı Bakanlığımız almaktadır." dedi.
 
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Şensoy, verilen destekler ve bunun yıldan yıla artmasından dolayı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer'e teşekkürlerini sundu.
 
"Eğitim ve kalkınma arasında güçlü bir bağ var"
Güçlü Türkiye'nin gelecek iddiasının en önemli noktalarından birisinin beşeri sermayenin niteliğinin artırılması olduğunu kaydeden Şensoy, şunları söyledi: "Yolu eğitimden geçen her bir ferdin, geleceğimizin inşasında yol alacak, sorumluluk sahibi, milli ve manevi değerlerimize saygılı ve duyarlı olarak yetiştirilmesi gerekliliğini ortadadır. Ülkemizin gelecek hedeflerine ulaşması için bu süreçte saygıdeğer öğretmenlerimizden en önemli talebimiz, öğrencilerimizi büyük ve güçlü Türkiye inancıyla bugün ve yarın en donanımlı şekilde hazırlamalarıdır. Eğitim ve kalkınma arasında çok güçlü bir bağ olduğuna inanmaktayız. Bireylerin eğitim seviyeleri arttıkça ülkemizin siyasi, sosyal ve ekonomik gelişimi aynı oranda artmaktadır."
 
Şensoy, dil öğretiminde farklı kademelerde hayata geçirilen projeler ve elde edilen sonuçlar hakkında değerlendirmelerde bulundu.
 
Konferansa Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Petek Aşkar'ın yanı sıra Din Öğretimi Genel Müdürü M. Nezir Gül, Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Nazan Şener, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Sabahattin Dülger ile İstanbul Mili Eğitim Müdürü Levent Yazıcı da katıldı.
 
"Farklı dil branşlarından 530'a yakın başvuru geldi"
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Cihad Demirli ise Başkanlık bünyesinde 2021'de Türkçe ve Dil Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Merkezi'nin kurulduğunu anımsatarak, "Merkezimiz milli ve toplumsal değerlere dayalı, kalite ve eşitlik ilkeleriyle dil eğitim ve öğretimine katkı sağlama amacını gütmektedir." dedi.
 
Demirli, merkezde, Türkçenin anadil ve yabancı dil olarak öğretimi ile İngilizce, İspanyolca, Almanca, Fransızca, Arapça ve Rusçaya yönelik faaliyetler de yürütüldüğünü dile getirerek, merkezde farklı dil branşlarında uzman öğretmenler ile Bakanlık uzmanlarının görev yaptığını anlattı.
 
Merkezin faaliyetlerine zemin oluşturmak adına farklı üniversitelerde görev yapan akademisyenlerin yer aldığı 10 üyeden oluşan bir danışma kurulu olduğunu belirten Demirli, şöyle devam etti: "Merkezimizin gerçekleştirdiği en önemli çalışmalardan biri de Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni çevirisidir. Dilbilimciler bu çevirinin kıymetini bilirler. Türkçeleştirilmiş bu metin İngilizce dışında çevrilmiş beşinci dil olarak çalışmalarımızın içinde yer almıştır. 8 Kasım 2021'de Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni'nin Türkçe çevirisini kamuoyuna duyurduk. Birçok üniversitede ders kitabı olarak yer alıyor. Söz konusu kitabın çeşitli kütüphanelerle basılı halini paylaştık. İl milli eğitim müdürlüklerimize de ilettik. Merkezimizin 81 ilde temsilcilikleri bulunuyor. Bu arkadaşlarımız vasıtasıyla çalışmalarımızı illerde yürütüyoruz."-
 
"Yapılacak çalıştayda Türkçe öğretiminin temel meseleleri ele alınacak"
Cihad Demirli, dünyanın en çok konuşulan dilleri arasında yer alan Türkçenin öğretimi konusunda da çalışmaların devam ettiğini belirterek, anadil ve yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin önemine işaret etti. Türkçe öğretim süreçlerinin değerlendirilmesi amacıyla araştırmacılar, uygulayıcılar ve kurullarla beraber Türkiye'de ve dünyada "Türkçenin Öğretimi Uygulamalar Gelişmeler ve Öneriler Çalıştayı"nı bu yıl düzenlemeyi planladıklarını dile getiren Demirli, "Bu çalıştayda bakanlarımızın ve milli eğitim bakanlığımız hizmet birimlerinin desteklerini istirham ederiz. Alanda önemli bir ihtiyacı karşılayacak bu çalıştayda Türkçe öğretiminin temel meseleleri ve bu meselelere bağlı çeşitli konular uzmanlar tarafında çok yönlü şekilde ele alınacak." ifadelerini kullandı.
 
İyi örnekler üzerinden dil eğitimi sistemini geliştirmeyi hedeflediklerini dile getiren Demirli, konferansla ilgili şunları söyledi: "Bilimsel temelleri olan, mantıksal çerçeveye oturmuş, etik kurallara uyumlu, etkisi izlenebilir, katılımcılığı önemseyen yenilikçi dil uygulamalarını tercih ettik. Özellikle farklı dil branşlarından 530'a yakın başvuru geldi. Farklı illerden ve okul türlerinden Türkçe ve yabancı dil olarak İngilizce, İspanyolca, Almanca, Fransızca, Arapça ve Rusya branşlarından başvurular titizlikle değerlendirildi. Bu değerlendirme sonucunda 60 başvuru sahibi burada 3 gün içerisinde sunum yapacak. Eş zamanlı oturumlarla bu 60 iyi uygulamayı sizlerle paylaşacağız."

İlgili Fotoğraflar